Kruidvat oogcrème

IMG_0075555Eczeem onder je ogen hebben is niet fijn. Zelf heb ik er al een tijdje last van. Niet alleen onder mijn ogen, maar ook op mijn ooglid. Daar moest ik natuurlijk iets aan doen, en daarom kocht ik de Kruidvat oogcrème. Deze oogcrème belooft de huid rond de ogen nieuwe energie. Maar is dat ook zo?
De Kruidvat oogcrème zit in een langwerpige tube. Het is een best dunne tube, en in totaal zit er 15 ml in. Genoeg lijkt me! De tube ziet er erg clean en natuurlijk uit, en dat hoort ook wel bij een oogcrème. Het hoeft niet teveel details te hebben, als het maar overzichtelijk is. Ik heb voor een goedkopere variant gekozen omdat ik deze eens wou testen. Misschien werkt deze oogcrème wel erg goed, en waarom zou ik dan een duurdere aanschaffen? Dat kan later nog. Ik wil van mijn eczeem afkomen, maar ik moet dan wel het juiste product vinden. De oogcrème van de Kruidvat sprak me aan, en daarom nam ik hem mee!
Op de achterkant van de oogcrème vind je wat informatie. Deze oogcrème had ook nog een kartonnen verpakking, en daar stonden de ingrediënten op. De oogcrème van de Kruidvat belooft dat het de huid rond de ogen nieuwe energie geeft. Het Q10 wat op de voorkant van de verpakking staat zorgt voor een gladdere huid, en ook heeft het een dubbel anti-rimpeleffect. Leuk meegenomen, maar dat heb ik nog niet nodig haha! Ik doe het puur voor een gladdere huid. Het klinkt allemaal erg mooi, maar de oogcrème moet het natuurlijk ook bewijzen. Het is de bedoeling dat je de oogcrème ’s ochtends en ’s avonds rond de ogen zachtjes van buiten naar binnen inmasseert. Klinkt makkelijk!
Hier komt de oogcrème uit. Het is dun, waardoor er niet teveel oogcrème in een keer uitkomt. Handig! Zelf vind ik dit een goed systeem.
En natuurlijk een foto van hoe de oogcrème eruit ziet. Ondertussen gebruik ik de oogcrème al ongeveer een maand, dus ik kan goed mijn mening geven. De oogcrème heeft een dunne substantie, maar daardoor trekt het goed in de huid. Je hebt niet teveel nodig, en dat is alleen maar goed. Natuurlijk werkt de oogcrème niet binnen een paar minuten, maar na een tijdje merk je wel verschil. De huid is na gebruik iets minder droog, en het eczeem trekt ook wat weg. Helaas niet helemaal, want er blijft wat eczeem over. Als je dit product ook een langere tijd niet gebruikt, komt het terug. Tenminste, zo heb ik dat ervaren. Ik gebruik hem elke dag, en dan werkt het dus wel effectief.
De Kruidvat oogcrème is geen wondermiddel, maar het werkt goed genoeg. Mijn eczeem en mijn droge huid word na gebruik wat minder, maar het is niet helemaal weg. Dat kun je ook niet verwachten voor de prijs! Wel voelt het erg verzorgend, en ik heb toch het idee dat ik mijn huid help met dit product. Het voelt gevoed en wat zachter aan!

De Kruidvat oogcrème is voor ongeveer 5,00 te koop bij de Kruitvat.

Heb jij ook last van eczeem onder de ogen?

23 gedachtes over “Kruidvat oogcrème

  1. Fijn dat het tenminste iéts werkt tegen je eczeem en droge plekjes.. eczeem is helemaal niet fijn. Ik hoop dat je nog een product gaat vinden die het helemaal weghaalt! Apotheek trouwens geen optie?

  2. Wat goed dat het echt wel helpt! Eczeem is natuurlijk iets wat niet makkelijk weggaat, maar ik had niet verwacht dat dit product het echt zou verminderen 🙂

  3. Ik heb geen eczeem onder mijn ogen, maar het klinkt wel erg goed. Mocht ik het ooit krijgen dan hou ik deze creme in mijn achter hoofd.

  4. Ik heb het ook wel eens op mijn oogleden gehad, en niets hielp. Op een gegeven moment smeerde ik er kokosvet of iets anders vets op en dat hielp redelijk. Micellair water ipv een reiniger werkt ook heel goed ondervond ik!

  5. Q10 is inderdaad erg goed voor je huid! Ik heb zelf ook last van eczeem rond mijn ogen en ik merk ook dat een hoop crèmes je huid juist uitdrogen en het eczeem verergeren. Fijn om een positieve review over deze oogcrème te lezen, het is dan misschien ook wel wat voor mij!
    Vaak werkt voor eczeem een zo vet mogelijke crème, maar in combinatie met make-up is dat niet handig. Misschien een idee om voor het slapen een vettere crème te smeren? Hopelijk gaat het dan wel helemaal weg! Bij mij is een aantal nachten vaak al genoeg als ik er niet al teveel last van heb.

    • Bedankt voor de tip! Misschien moet ik inderdaad een vettere oogcrème erop smeren. Ik heb er een van de apotheek, maar misschien heb ik die te weinig aangebracht! Ik ga het meteen vanavond er goed opsmeren!

  6. Zo op het eerste gezicht dat het product zou tegenvallen. Maar hij werkt wel en dat voor zo’n prijsje ideaal! Hopelijk trekt de rest van je eczeem wel weg. Ik heb hier geen last van, anders had ik dit product wel willen proberen.
    liefs x

Plaats een reactie